HTML

Tuti receptek

Mindenkinek van néhány tuti receptje. Tudjátok, olyan, amit bármilyen körülmények között, akár csukott szemmel is képes rövid idő alatt öszedobni. Persze úgy, hogy az íz és állag minden esetben tökéletesre sikerül. Na, most már én is eljutottam erre a szintre. Kb. 5 tuti recepttel büszkélkedhetem. Viszont szeretnék újabb receptekre szert tenni. A blog lényege, hogy megosszuk egymással Kedves Barátnőim és Barátaim tuti receptjeinket.

Friss topikok

  • Szilvike84: Én most sütöm éppen kíváncsi leszek a végeredményre...:) (2012.08.18. 10:53) Gyors kevert tészta
  • ildsisy: Imádom a marha húslevest! Pont holnap fogok ezt főzni a családnak! Majdnem úgyanígy csinálom, csak... (2008.09.12. 18:26) Marhahúsleves

Linkblog

Chilis bab

2008.09.28. 23:35 seraphim.tipo

Ma csilis babot készítettem. Eléggé jól sikerült azt hiszem. Ez csak azért érdekes, mert ezidáig zacskós "rafinéria" segítségével csináltam ezt az ételt, mert úgy gondoltam, az a biztos, ami egyszer már bejött. Hiába, szeretek tutira menni. Mindamellett nekem az a véleményem, hogy nem lenne szabad senkinek sem ilyen izéket ennie, ezért vettem a bátorságot és több recept alapján kigondoltam, hogy hogyan lehetne mindenféle különleges hozzávalók nélkül chilis babot főzni. Na persze ez nem autentikus chilis bab lesz... inkább amolyan kímélő,  idő- és nőienergia-takarékos változat.

Hozzávalók:

1 evőkanál olaj,

1 nagy fej hagyma,

500 g darált hús,

1 kávéskanál köménymag,

1 kávéskanál őrölt fehér bors,

1 evőkanál bazsalikom,

1 evőkanál oregano,

1 gerezd fokhagyma,

1 evőkanál mustár,

1 evőkanál ételízesítő,

5 közepes paradicsom,

1 kis doboz paradicsompüré,

1 cső erős paprika,

1 teáskanál só,

2 doboz vörös bab konzerv (sós lében),

1 doboz kukorica konzerv.

6 dl víz

 

Elkészítés:

1. A felaprított hagymát egy evőkanál olajon megdinszteljük, rádobjuk a darált húst, megszórjuk a borssal, köménymaggal, bazsalikommal, oreganóval, mustárral, az áttört fokhagymával és fehéredésig pirítjuk.

2. Mindeközben meghámozzuk a paradicsomokat, apró kockákra vágjuk. Ekkorra már a hús is átpirult, ekkor megszórjuk az evőkanálnyi ételízesítővel. Hozzáöntjük a paradicsomot és a paradicsom pürét és a csípős paprikát. Felöntjük három deciliter vízzel, felforraljuk és fedő alatt lassú tűzön fél óráig hagyjuk főni a húst.

3. Ha elfőtt a víz az ételről hozzáöntjük a leöblített és lecsepegtetett konzerv babot és kukoricát. Újabb három deciliter vízzel felöntjük az ételt és jól összeforraljuk. Ekkor még utána kell fűszerezni. Például só biztosan fog kelleni hozzá és kész.

 

Szólj hozzá!

Címkék: egytálétel

A bejegyzés trackback címe:

https://tutireceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr49686476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása