HTML

Tuti receptek

Mindenkinek van néhány tuti receptje. Tudjátok, olyan, amit bármilyen körülmények között, akár csukott szemmel is képes rövid idő alatt öszedobni. Persze úgy, hogy az íz és állag minden esetben tökéletesre sikerül. Na, most már én is eljutottam erre a szintre. Kb. 5 tuti recepttel büszkélkedhetem. Viszont szeretnék újabb receptekre szert tenni. A blog lényege, hogy megosszuk egymással Kedves Barátnőim és Barátaim tuti receptjeinket.

Friss topikok

  • Szilvike84: Én most sütöm éppen kíváncsi leszek a végeredményre...:) (2012.08.18. 10:53) Gyors kevert tészta
  • ildsisy: Imádom a marha húslevest! Pont holnap fogok ezt főzni a családnak! Majdnem úgyanígy csinálom, csak... (2008.09.12. 18:26) Marhahúsleves

Linkblog

Sajtos aprósütemény

2008.09.16. 22:21 seraphim.tipo

Nálunk ez a család sós süteménye. Karácsonykor és húsvétkor készül. Vagy vendégségbe, de mindenféle képpen különleges alkalomkor. Gyakorlatilag ezzel a recepttel fogadta el a család a szerecsendiót.

Hozzávalók:

300 g liszt (lehetőleg a fele rétes-, a másik fele finomliszt legyen, jobb lesz az állaga)

300 g reszelt sajt (ezt is érdemes keverni, vagy mindenféle sajtmaradékból csinálni)

300 g margarin

2 tojás

szerecsendió (nem kell sajnálni, de hozzá kell tegyem a szerecsendió nem játék, mértékkel fogyasszuk! - tanulságos történet a recept végén)

ételízesítő vagy só

esetleg ha van cayenne-bors

A kenéshez:

1 tojás sárgája pici tejjel elkeverve, vagy csak simán tejföl. Attól függően hogy mi van otthon. Ebből igazán nem kell nagy dolgot csinálni.

A szóráshoz:

Ehhez az adaghoz még vagy 300 g sajt, ha nagyon finom sajtosra szeretném. Vagy szezámmag, köménymag, fekete kömény, pirospaprika, lenmag stb... A tesóm a pirospaprikával szórtat szereti, én a fekete köményeset.

Elkészítés:

1. Nem nagy dolog, a hozzávalókat összegyúrom. Jó zsíros lesz, meg trutyis, de nem baj, mert fóliába tekerve minimum egy órára visszateszem a hűtőbe és rendes, kezelhető tészta állaga lesz.

2. Ha sietek úgy szoktam, hogy kettéveszem a tésztát - így éppen akkora adagok lesznek, hogy kinyújtva pont ráférnek a deszkára -, becsomagolom fóliába és bedobom a mélyhtőbe. Így hamarabb lehűl és lehet vele dolgozni.

3. Egy tepsit kibélelek sütőpapírral és előmelegítem a sütőt közepes hőfokra.

4. Előveszem az egyik adag tésztát, kinyújtom kb. kisujjnyi vastagságúra és vagy falatnyi formákad szurkálok belőle, vagy - ez a jellemzőbb - derelyevágóval feldarabolom ujjnyi hosszú és kb. másfé ujjnyi széles darabokra.

5. Ha formácskákat szurkálok, akkor utána kirakom a tepsire, megkenem a tetejét a tojásos tejjel, megszórom a sajttal vagy a fűszerekkel, betolom a sütőbe és megsütöm.

6. Ha vagdosom a tésztát, akkor előbb lekenem a tetejét a tojásos tejjel, megszórom a plusz sajttal vagy a fűszerekkel, utána rakom a tepsire, majd kisütöm. Szerintem ez a háziasszonybarát módszer.

7. Nagyon figyelni kell rá, hogy hogyan sül, mert rendkívül zsíros és könnyen megég. Amikor már szép rózsaszín, gyorsan alá kell vágni a süteménynek, mert ha a tepsin hagyjuk tovább sül és megkeseredik a sajt.

 

Tehát a szerecsendiós történetem:

Valahol olvastam, milyen jótékony hatású hangulatjavító szer a szerecsendió. Nekem az ilyesmit nem kell kétszer mondani. Egyszer egy nehezebb pillanatomban fogtam hát magam és kipróbáltam a szerecsendiós tejeskávét. Igen ám, de senki nem mondta, hogy mennyi fűszer kell az italba, nekem pedig kicsit megdőlt a kezem és egy jó púpozott kiskanálnyi finomság került a bögrémbe. A hatás nem váratott magára sokáig. Kb. 20 perc múlva mintha elfújták volna a rossz hangulatomat egy jó negyed órán keresztül... na de azután... azt igazán nem kívánom senkinek. A szívem mintha a mellkasomon kívül dobogott volna. Halálfélelem volt stb. Nem tudtam mit tenni, várni kellett, de hogy egy jó másfél óráig meg sem mertem mozdulni az ágyban, az is biztos.

Nem játék ez a fűszer.

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: sütemények

A bejegyzés trackback címe:

https://tutireceptek.blog.hu/api/trackback/id/tr54666963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása